Myślenie funkcyjne - brakujące ogniwo edukacji
Posłuchaj Webinaru na temat "Brakującego ogniwa edukacji - czyli o myśleniu funkcyjnym"🙂. Zobacz, unikalne w tej części galaktyki , podejście do nauczania😉
W zgranym zespole Twoje dziecko stworzy prawdziwą firmę i aplikacje do jej obsługi.
Twoje dziecko, zdobędzie pewne i sprawdzone umiejętności, poparte 25+ latami doświadczenia - będzie działać jak najlepsi na rynku.
Wiemy, że każde dziecko przyszło na świat w jakimś celu, z jakimś ważnym zadaniem do wykonania, przeznaczonym tylko dla niego.
Bez Twojego dziecka świat byłby uboższy, dziurawy, wybrakowany.
Aby mogło osiągnąć ten cel i być szczęśliwym potrzebuje wiedzy i umiejętności, a także prawdziwego zespołu, a nawet całej ligi, dzięki której wspólnie uwolni cały potencjał i odkryje swoje talenty.
Aby człowiek mógł sprawnie poruszać się po świecie, musi go rozumieć i nauczyć się myśleć abstrakcyjnie.
Powinien potrafić dostrzegać nieoczywiste zależności między zjawiskami, aby tworzyć teorie, koncepcje i modele, które pomagają zrozumieć rzeczywistość oraz przewidywać skutki działań – zarówno własnych, jak i innych ludzi.
Tymczasem oderwane od rzeczywistości gry uniemożliwiają rozwój myślenia abstrakcyjnego i prowadzą do błędnych modeli.
Proszę spojrzeć na zdjęcie obok i wskazać, co łączy wszystkie przedstawione obrazy?
Po chwili namysłu trudno znaleźć wspólny mianownik - poza nazwą gry Minecraft.
Proszę teraz spojrzeć na kolejny obrazek złożony z tych samych zdjęć - tylko rzeczywistych. Po chwili obserwacji możemy odkryć, że wszystkie zdjęcia łączy to, że "można do nich wejsć".
Kolejną bardzo ciekawą obserwacją jest to, że abstrakcja świata gry, jest całkowicie inna od tej z rzeczywistości i co gorsze abstrakcja rzeczywistości nie pasuje do przedmiotów z gry - bo gra uniemożliwia wejść do częsci obiektów. Gra miesza też światy, budka dla ptaków ma okno z ludzkiego domu (??!?).
Proszę sobie wyobrazić jakich abstrakcji uczy wielogodzinne przebywanie w świecie gry?
My jako osoby dorosłe - ukształtowane przed erą gier - mieliśmy kontakt tylko z rzeczywistością. Dzisiaj trudno nam sobie wyobrazić jak zniekształcony obraz rzeczywistości mają nasze dzieci wyrastające w świecie wirtualnym.
Jest to jedna z przyczyn niskiej kondycji psychicznej młodzieży.
W rzeczywistości zawsze działamy zgodnie z prawami natury, chociaż czasem wbrew ich zasadom.
Gdy ustawiamy wieżę z klocków, to zawsze budujemy ją zgodnie z prawami fizyki.
Dziecko może nie rozumieć tych praw, ale czuje je całym sobą, może je wykorzystać nawet nie znając wzorów.
Dlatego tylko kontakt z rzeczywistością pozwala dziecku:
W grze zasady rzeczywistości i wiedzę szkolną trzeba schować i po omacku eksplorować mechanikę gry.
W grze można też ćwiczyć fałszywą "kreatywność", czyli budować rzeczy całkowicie sprzeczne z prawami rzeczywistości i wyrabiać złe nawyki oraz odrywać się od rzeczywistości.
Po wielu godzinach gry, rzeczywistość może się dziecku wydawać trudna, ograniczająca.
Dodatkowo schematyczne i proste zadania dające tzw. grywalność, powodują częste wydzielanie się dopaminy hormonu nagrody.
Częste przebywanie w środowisku wirtualnym:
Zjawisko odrywania od rzeczywistości obserwujemy nie tylko w grach, bo występuje powszechnie w kinie, sztuce, muzyce (teledyskach), a także popularnym dzisiaj A. I.
Właśnie te proste i niekończące zadania sprawiają, że Minecraft jest grą o największym współczynniku uzależnienia. Źródło: Komputer Świat (archiwum, bo strona została wyłączona)
Wszystko bazuje na psychologi Gestalt i jest powszechnie wykorzystywane w wielu grach np: Candy Crush.
Łatwa dopamina sprawia, że dziecko naturalnie ucieka w świat wirtualny TikTok, social media, gry, a przez to ma coraz większe problemy w "trudnych" kontaktach z rówieśnikami.
Tak naprawdę, to dzieci nie mają czasu na granie, bo czas dzieciństwa i młodości, to czas poznawania świata całym sobą, zdobywanie sprawności, przyjaźni, wiedzy.
Zadanie brzmiało: "Zbuduj dom z klocków, który ma trzy okna i komin."
Porównaj jak zadanie wykonały dzieci grające dużo w Minecraft i te dzieci nie grające.
Być może obrazki wyglądają nie groźnie i nie są do końca przekonujące:)... to zapoznaj się z jedną z naszych rozmów na social mediach:
Mary D****a Bardzo dziękuję za ten bezcenny komentarz:) Bo faktycznie, domki Minecraftowe wyglądają bardziej "innowacyjnie" i ciekawiej. Jednak właśnie ten brak spójności z rzeczywistością jest wielkim problemem, który rozsadza dzisiejszy świat między innymi IT:) (np: całe A.I. ma z tym problem)... Dlatego wyjaśnię, dlaczego jest to bardzo, bardzo źle:)
Czytaj dalej...
Teraz proszę sobie wyobrazić, że jest to tylko jedno pojęcie dom... a ile innych pojęć jest zniekształconych przez Minecrafta, w którym wszystko jest dokładnie tak samo budowane? Fabrykę, uprawy rolne, mosty, domy, buduje się dokładnie tak samo - machając kilofem. Dziecko niemające kontaktu z rzeczywistością (spędzajace caly czas wolny w Minecraft) nie ma najmniejszych szans, by nauczyć się zasad rzeczywistości, bo poprostu nie ma z nią kontaktu.
Proszę sobie wyobrazić, jak będzie wyglądał świat za 7-15 lat, gdy dzieci wejdą w dorosołość z tak pomieszanymi pojęciami i będą musiały coś razem robić? Ja mając 25 lat doświadczenia, już widzę ogromny problem w komunikacji, a co dopiero będzie za jakiś czas...
Mam nadzieję, że teraz widać wyraźniej w czym problem i jak niebezpieczne są zajęcia w Minecraft.
Myślę, że gdyby każdy rodzic wiedział o tym zagrożeniu, to nie chciałby swojemu dziecku robić takiej krzywdy. Dlatego powstały zajęcia KidsPRO, pod prąd trendom, ale dla dobra dzieci. Teraz rodzice mają wybór, niech wybiorą dobrze:)
PS. Rodzicu jeśli tutaj dotrałeś, to teraz wyobraź sobie jaką przewagę na rynku pracy (w dowolnym zawodzie) będzie miało Twoje dziecko, które ma poprawne (zgodne z rzeczywistością) rozumienie słów... a jakie moce zyska, gdy będzię miało ze sobą cały zespół, a także całą ligę innych, którzy mówią spójnym językiem rzeczywistości...
Zapraszamy na YouTube, gdzie zamieszczamy nasze inspirujące rozmowy🙂
Posłuchaj Webinaru na temat "Brakującego ogniwa edukacji - czyli o myśleniu funkcyjnym"🙂. Zobacz, unikalne w tej części galaktyki , podejście do nauczania😉
Jeśli chcesz posłuchać więcej o wiedzy i idei jaka stoi za zajęciami i jakie moce zyska Twoje dziecko, obejrzyj🎥 naszą rozmowę z Anią z kanału Radosny Kwadrat.
Łatwiej zrozumie matematykę, fizykę, chemię, geografię, a nawet j. polski i historię.
Ponieważ informatyka uczy odkrywania wzorców, porządku i zależności miedzy zagadnieniami.
Tylko rozwiązując rzeczywiste problemy Twoje dziecko, nauczy się łączyć wiedzę z różnych dziedzin, jak j. polski czy plastyka.
Tylko działając jak dorośli, Twoje dziecko utrwali zdobyte umiejętności w szkole i od razu uzupełni braki.
W szkole dziecko uczy się samodzielnie, bez współpracy z innymi i korzystania z ich talentów. Tymczasem...
aby rozwiązywać prawdziwe problemy, trzeba umieć dzielić się zadaniami i pokojowo:) korzystać z dostępnych zasobów.
Na naszych zajęciach przekazujemy 100% wiedzy (nie 40%, 70%, czy 90%), bo naszym celem jest uwolnienie całego potencjału naszych uczniów.
Lat doświadczenia
programisty i lidera technicznego
linii kodu
w C#, C++, Java, (i wielu innych)
różnych projektów
dla polskich i międzynarodowych firm
profesjonalna wiedza
od pierwszej sekundy zajęć
Co odróżnia ludzi wybitnych od całej reszty? Praktyka. Konkretnie w wymiarze około 10 tys. godzin!
Nim przejdziemy do tworzenia kodu aplikacji, musimy zrozumieć jak działa firma przez nas tworzona.
Zanim rozpoczniemy tworzenie kodu dla restauracji, odkrywamy jak działa restauracja.
Następnie używamy j. polskiego, aby zapisać i ułożyć dialogi pomiędzy klientem a kelnerem.
Ponownie używając wiedzy z j. polskiego, zapisanych dialogów wyciągamy esencję komunikacji.
Czas przejść ze świata j. polskiego do świata plastyki i namalować nasze dialogi na kartce.
Gdy namalowaliśmy szkice ekranów, możemy je przetłumaczyć na język opisu interfejsów.
Później nurkujemy w kod:) i tworzymy różne aplikacje i sprawdzamy, czy działają.
Na koniec wdrażamy na produkcje i rodzice mogą zamówić pyszną kawę w naszej restauracji KidsPRO Cafe:)
Masz pytania? Sprawdź poniższe odpowiedzi lub zadzwoń: 22 102 17 59
Niestety lekcja informatyki w szkole jest trochę zapychaczem - uczy się na niej painta, worda, czasem scratcha, ale zdobyta wiedza i umiejętności, są mało przydatne.
Potęga informatyki tkwi w tym, że uczy obserwować rzeczywistość i wyciągać z niej wnioski. Jest spoiwem fizyki, chemii, j. polskiego, geografii, a nawet historii, czy nauk społecznych.
Nie nauczymy się informatyki w Minecraft, Scratch, Roblox, Wordzie, Paincie, bo żeby odkryć świat informatyki, trzeba wyjść do świata rzeczywistego.
Niestety współczesny system szkolny uczy dzieci w rozłącznych bańkach przedmiotów, dlatego zajęcia KidsPRO są doskonałym spoiwem dla wiedzy szkolnej, ponieważ pokazują jak przy budowie firmy i aplikacji przydaje się wiedza z różnych, często mało szanowanych przedmiotów.
Dzisiaj nie ma problemu z dostępem do informacji, do wiedzy, problem jest z połączeniem tej wiedzy w spójną całość, spójny opis rzeczywistości.
Można nauczyć się pisać kod, ale to nic nie da. Gdy sami spróbujemy coś stworzyć to powstanie mnóstwo pytań, na których kurs w internecie, czy tym bardziej w grach, nie odpowie. Nie będziemy wiedzieli jak ułożyć projekt, dlaczego to jest tak, a nie inaczej.
Tak podana wiedza jest szczątkowa i praktycznie nie da się uzupełnić tych braków mając nawet dostęp do internetu, A.I., czy wiedzy szkolnej.
Mamy dziesiątki książek, szkoleń na YT, płatnych specjalistycznych kursów, uczących konkretnego języka jak np: HTML, Python, JavaScript, C#, Java, ale trudno znaleźć w nich odpowiedzi na pytania: jak nazwać projekt, który wybrać, jak odkryć ten porządek, hierarchię i wiele innych.
Nasze zajęcia są właśnie wypełnieniem tych luk, uporządkowaniem i poukładaniem w całość wiedzy szkolnej i zbudowanie spójnego opisu rzeczywistości.
Dokładnie krok po kroku pokazujemy jak i dlaczego tak powstaje firma i aplikacja, że to wszystko nie jest losowe, przypadkowe, ale jest konsekwencją odkryć, że właśnie tak to trzeba zrobić, bo takie rozwiązanie jest najlepsze.
Ponieważ kreatywność to znajomość praw rzeczywistości poznanych na biologii, chemii, fizyce, j. polskim i zgodne ich łączenie w celu stworzenia, "czegoś z niczego".
W grze, całą wiedzę z trudem zdobywaną w szkole, musimy schować do szuflady i zacząć działać zgodnie z zasadami gry. Zasady gry często są sprzeczne z zasadami rzeczywistości np: można budować "kreatywne" domy w Minecraft, które są całkowicie sprzeczne z prawami grawitacji.
Dziecko po wielu godzinach spędzonych w świecie gry przestaje rozumieć rzeczywistość, a dodatkowo staje się ona coraz bardziej "trudna", bo zupełnie inaczej wykonuje się tricki na deskorolce w rzeczywistości, a inaczej w grze.
Minecraft, bazuje na dostarczaniu nieskończonej ilości (prostych) zadań do wykonania. Sprawia, że jest "nienudno", cały czas da się coś robić, a każde wykonanie zadania, w kolorowym i szalonym świecie gry, powoduje wydzielenie się dopaminy, hormonu nagrody.
Materiał obrazujący zjawisko można znaleźć pod adresem (ARTE.TV). W materiale omawiana jest gra Candy Crush, ale mechanizm prowadzący do uzależnienia jest dokładnie taki sam jak w Minecraft i bazuje na teorii Gestalt
Raport o wpływie gier przygotował serwis Clutch i według tego raportu na pierwszym miejscu uzależniających gier jest właśnie Minecraft.
Więcej można znaleźć w artykule w gazecie Komputer świat.
Zajęcia prowadzimy w Warszawie i okolicach, ale prowadzimy też zajęcia dojazdowe w dowolnym mieście - jeśli będą chętni.
Obecnie zajęcia prowadzimy dla dzieci 11+, ale na zajęciach mamy też 10 latków.
Na pierwszym roku duża cześć zajęć odbywa się offline, bez komputerów. Dalsze zajęcia są dostosowane tempem, trudnością oraz ilością materiału do młodego odbiorcy.
Ponieważ tylko tak dzieci mogą się uczyć, tylko dzięki zanurzeniu w tą samą rzeczywistość mogą ją poznawać, odkrywać różne perspektywy i uczyć się zgodnego rozwiązywania konfliktów - bo zawsze szukamy tego co jest bliższe rzeczywistości, a nie tego co ktoś uważa.
Praca we wspólnej rzeczywistości ułatwia komunikacje oraz rozumienie o czym są zajęcia.
Wspólna rzeczywistość inspiruje do wyrażania swoich obserwacji. Także pozwala odkryć, że nawet nauczyciel musi się podporządkować rzeczywistości:) i gdy się przejęzyczy i powie "czerwony kubek" to uczeń musi ten błąd, halucynacje, niezgodność z rzeczywistością skorygować i wskazać, że kubek jest różowy.
Wyrabia to nawyk poprawiania błędów i trzymania spójności z rzeczywistością, co jest ważne w matematyce, języku polskim, ale tak samo w programowaniu, inżynierii, czy firmie.
Proszę powiedzieć, którą ręką została napisana litera "l", czy użyty był caps lock, czy wciśnięto klawisz fizyczny palcem, a może długopisem, a może skorzystano z klawiatury ekranowej? Cyfryzacja powoduje bezpowrotną stratę danych, których nie da się odtworzyć. Każdy z nas jest redukowany do kilkunastu klawiszy i kilku ruchów myszą.
Bez kontaktu z tą samą rzeczywistością nie da się na bazie tekstu stwierdzić, jakiego koloru obuwie nosi nauczyciel albo jaka była pogoda - a wbrew pozorom są to istotne elementy ważne by były takie same dla wszystkich uczestników.
Erica Evansa w książce "Domain Driven Design", wskazuje, że najważniejsze jest żebyśmy wszyscy nauczyli się mówić jednym językiem, a tym wspólnym językiem jest właśnie rzeczywistość i jej prawa.
W świecie cyfrowym bardzo trudno odtworzyć kontekst i jednoznacznie się porozumieć, znaleźć wspólny język. Szczególnie dzieci, które dopiero poznają świat. Dlatego konieczna jest wspólna rzeczywistość, wspólna interakcja w grupie, nauka słuchania i patrzenia na różne perspektywy.
Mamy bardzo ograniczoną ilość miejsc, dlatego nie czekaj, już dzisiaj zarezerwuj miejsce Twojego dziecka w pierwszej lidze programistów (zawsze możesz w dowolnym momencie zrezygnować). Już nie możemy się doczekać, aż Twoje dziecko dołączy do naszego zespołu i razem z nami rozwinie skrzydła:).
Wybieram zajęcia, które dają efekty
PS. Zapisując dziecko na zajęcia KidsPro, masz pewność, że od pierwszej sekundy będzie ono tworzyć w 100% prawdziwą firmę i aplikacje do jej obsługi, jak najlepsi programiści na świecie.