Przybywamy z przyszłości, wyrwać dzieci z bańki świata wirtualnego i empiryzmu!

Twoje dziecko może rozumieć rzeczywistość, twórczo łączyć jej zasady by budować prawdziwe "drapacze chmur", a nie tylko zamki z piasku, godzinami siedząc w grach, TikTok:)

Zobacz jaki świat chcemy zostawić dzieciom

W 2022 zaczęliśmy naszą niezwykłą podróż, gdzie wspólnie z naszymi uczniami odkrywamy na nowo rzeczywistość. Podziwiamy jej prostotę i bogactwo, uczymy się odkrywać jej prawa i w zgodzie z zasadami wspólnie z dziemi łączymy je tworząc prawdziwe firmy i aplikacje do ich obsługi

Wspólnie z dziećmi chcemy rozwiązać prawdziwe problemy naszych czasów, misję na Marsa zostawiamy do ogarnięcia Elonowi Muskowi:) (życzymy powodzenia!), a my z zysków chcemy zbudować niskoczynszowe osiedla dla naszych absolwentów:).

Czym jest empiryzm i dlaczego jest niebezpieczny?

Gdy po wybudowaniu mostu zapytamy inżyniera konstruktora: Ile samochodów może przez most przejechać? Inżynier szybko odpowie: „policzyliśmy dla 1500, więc bezpiecznie może przejechać 1100”. Na to samo pytanie programista odpowie: puśćmy 5 zobaczymy co się stanie:)
Anegdota z konferencji Microsoft - pasjonujące lata 2000;)
Empiryzm = ciuciubabka

Niestety zjawisko empiryzmu jest dzisiaj powszechne, a w związku z tym bardzo trudno je zaobserwować - ponieważ jesteśmy w nim zanurzeni.

Empiryzm objawia się tym, że nie wiemy, jaki jest cel rzeczy, musimy go nieustannie odkrywać, zgadywać, opisywać słownie.

Gdy idziemy do sklepu kupić chleb, to nim włożymy go do koszyka, musimy sprawdzić, czy jest on chlebem, czy tylko przypomina chleb.

To nie Twoja wina, złe drzwi są wszędzie!
Don Norman - co-founder of the Nielsen Norman Group

Wszystko było po coś

Wszystko było po coś! To co traci kolor zamienimy w złoto! Reszta jest historią.
Mrozu - złoto

Były czasy, gdy nie było telefonów, internetu, gier wideo, a wszystko było prawdziwe i działo się tylko w 100% rzeczywistości - zawsze zgodnie z jej prawami, chociaż często wbrew zasadom.

Marcin na deskorolce

Ile trzeba czasu by zdobyć jakąś sprawność w rzeczywistości? Często potrzeba miesięcy, lat, a nawet całe życie to mało. Rzeczywistość wymaga poświęcenia, czasu, nieustannie trzeba dokonywać trudnych wyborów - przedzierać się przez chaszcze i pułapki zastawione przez mityczne syreny przyjemności.

Wszystko co robimy w rzeczywistości zawsze jest zgodne z jej prawami i zasadami, czasami wbrew im i wtedy odczuwamy skutki błędu. W świecie wirtualnym, TikTok, trzeba wyłączyć umysł, bo zasady rzeczywistości są zawieszone, schematyczne, całkowicie ograniczające.

Dlatego by zrealizować swoją osobistą misję, najlepiej podażać do celu wspólnie z innymi.

Dlaczego uczymy dzieci?

Im wcześniej popełnimy błąd, tym większy koszt jego naprawy
Powszechne prawo rzeczywistości:)
Koszt naprawy błędu

Gdy budując dom, wylejemy fundamenty, postawimy ściany, dach i nagle sobie przypomnimy, że zapomnieliśmy uwzględnić piwnicę albo gdy okaże się, że kierunek źle dobraliśmy, to musimy się cofnąć do początku.

Tak samo jest w każdej dziedzinie i dlatego tak ważne jest poprawnie postawić pierwsze kroki, bo korygowanie ich na późniejszym etapie może być trudne, a nawet niemożliwe.

Im więcej rzeczy robimy równolegle, tym więcej kosztuje nas przełączenie kontekstów
Powszechne prawo rzeczywistości:)
Koszt wielozadaniowości

Czy nie tak wygląda typowy dzień w szkole naszych dzieci?

Godzina matematyki, później j. polski, fizyka, biologia... niby wszystko opisuje rzeczywistość, ale wszystko rozbite na części, anachroniczne, bez ciągłości i spójności. Sam to przeżyłem;)

Właśnie dlatego stosujemy inne podejście "projektowe", podczas tworzenia firmy i aplikację do jej obsługi poruszamy się po wielu wymiarach, j. polskim, matematyce, fizyce, ekonomii, historii... dzięki temu dzieci lepiej rozumieją po co to wszystko:)

Dzięki temu kolejne lekcja j. polskiego, geografii to lekcje odkrywania firmy i programowania:D.

Wyrywamy z halucynacji świata wirtualnego

Dzisiaj wszelkie badania pokazują bardzo niską kondycję psychiczną młodych ludzi, dlatego nie możemy siedzieć i wyruszamy w misję ratunkową!

Przyczyn problemów psychicznych młodych ludzi może być wiele, ale z naszej obserwacji wynika, że właśnie empiryzm, halucynacje świata gier, social mediów , sprawiają, że młode pokolenie żyje jakby we śnie.

Nic nie jest pewne, stałe, niczego nie da się przewidzieć, zrozumieć. Nie ma niczego co łączy i spaja. Jeden z młodych ludzi na naszych zajęciach powiedział, że "po co się uczyć, skoro jutro to się zmieni, bo wszystko jest płynne". A tymczasem

Rzeczywistość jest stała i niezmienna, prawa nią rządzące były prawdziwe sto, tysiąc i milion lat temu, będą prawdziwe jutro i na zawsze. Dotyczą każdego bez wyjątku. To co zmienne to nasze rozumienie tych praw.
Marcin Zieliński - autor zajęć
Halucynacje
w KidsPRO chronimy dzieci przed wczesnymi błędami, ponieważ później korekcja jest trudna lub nawet niemożliwa
Marcin Zieliński - założyciel

Uczymy DNA rzeczywistości

Coś może być logiczne, ale może być niezgodne z rzeczywistością
Marcin Zieliński - założyciel

Dzisiaj bardzo duży nacisk kładzie się na uczenie logiki i używa jej do argumentacji różnych działań.

Jednak logika może nas zamknąć w bańkę empiryzmu, ponieważ często pracujemy tylko w wycinku rzeczywistości. W danym kontekście coś może być prawdziwe i logiczne, ale gdy wyjdziemy szerzej to okaże się halucynacją.

Braki logiki

Dlatego uczymy tylko i wyłącznie stacjonarnie oraz tylko w zespole, ponieważ tylko takie podejście daje nam możliwość poznania wielu różnych perspektyw.

Zanurzenie w jednej rzeczywistości, wspólne jej obserwowanie, opisywanie jej własnymi perspektywami pozwala odkryć jej DNA.

Wspólna rzeczywistość usuwa konflikty i przywraca porządek, ponieważ jest ona obiektywna, a my jesteśmy otwartymi odkrywcami. Nie definiujemy rzeczywistości, ale łączymy jej prawa by zgodnie tworzyć na jej bazie nowe kreatywne rzeczy:).

Rzeczywistość to nasz jeden wspólny język.

Tylko rzeczywistosc

"Złote myśli" z zajęć

Poniżej kilka kronikarskich opinii zapisanych na gorąco z zajeć i parę wypowiedzi rodziców.

Nie sądziłem, że na kursie programowania, będziemy robić i jeść tosty:)
Hubert

Opening Team Wilanów

Przekazuję tego kartofla Hubertowi, który jest NumberBuilderem:)
Marysia

Opening Team Wilanów

(...) oprócz tego, że zajęcia bardzo mu się podobały, bardzo dobrze wspominał wczorajsze tosty (...). Świetne pomysły na zajęcia, gratuluję kreatywności.
Mama dziecka

Opening Team Wilanów

Poznaj naszych inwestorów

W KidsPro jesteśmy nauczycielami, ale przedewszystkim inwestorami!

Zależy nam na długotrwałym sukcesie i współpracy, dlatego patrzymy przez pryzmat nie tylko tu i teraz, ale także co będzie za 20-30 lat.

Jesteśmy, ogrodnikami przeróżnych talentów. Dbamy o dostarczenie odpowiedniej ilości słońca, dobre nawodnienie, dajemy żyzną glębę, chronimy przed silnym wiatrem, słabo rozwinięte łodygi. Wyrywamy "chwasty" gier i wirtualnej rzeczywistości:)

  • Marcin Zieliński

    CEO/Nauczyciel

    Marcin Zieliński
  • Paweł Salach

    Nauczyciel

    Paweł Salach
  • Robert Tarczyński

    Nauczyciel

    Robert Tarczyński
  • Łukasz Majchrzak

    Nauczyciel

    Robert Tarczyński