Zajęcia dla dzieci i młodzieży łączące przedsiębiorczość z programowowaniem!
Nauczymy Twoje dziecko poruszać rzeczywistość, tworząc w 100% prawdziwe firmy i aplikacje do ich obsługi, praktycznie łącząc wiedzę szkolną z j. polskiego, fizyki, chemii, geografii, historii, plastyki.
Co zyska Twoje dziecko?
Cisza i spokój
Tylko w odpowiednich warunkach dziecko może się efektywnie uczyć. Na koncercie rockowym, w cyrku, czy grze komputerowej, nie da się myśleć koncepcyjnie.
- Lepsza koncentracja
- Spokojny czas offline
- Myślenie koncepcyjne
Prawdziwe zadania
Prawdziwą kreatywność osiągamy działając rozumnie, rozumiejąc i budując zgodnie z zasadami otaczającej nas rzeczywistości.
- Kreatywność
- Łączenie wiedzy z wielu przedmiotów
- Lepsze rozumienie świata
Zgrana pierwsza liga
Prawdziwe bogactwo powstaje z łączenia talentów i wspólnego budowania. Dzięki temu każdy może spokojnie zająć się swoim zadaniem, bo cała drużyna gra do jednej bramki.
- Prawdzwie przyjaźnie
- Rozwój indywidualnych talentów
- Odkrywanie wielu perspektyw
Co wyróżnia dryżynowe zajęcia z programowania?
- Nauczamy tylko stacjonarnie, co jest najlepszym sposobem na naukę młodego człowieka, ponieważ możemy do każdego ucznia podejść indywidualnie i dokładnie zobaczyć z czym jest problem.
- Jedyne zajęcia, na których Twoje dziecko od razu pisze prawdziwe programy.
- W trakcie kursu dzieci nie grają w gry, nie korzystają z Internetu i nie używają smartfonów.
- Twoje dziecko zdobędzie więcej wiedzy w krótszym czasie i mniejszym nakładem wysiłku oraz uzyska świetne perspektywy zarobkowe na przyszłość!
- Oprócz programowania uczymy dzieci rozwiązywać złożone problemy, zarządzać dużymi projektami, współpracy z innymi i myślenia ukierunkowanego na cel.
Wspólnie uwolnimy cały potencjał drzemiący w Twoim dziecku!
- Twoje dziecko nauczy się jak budować prawdziwą firmę.
- Nauczy się pracować w grupie oraz między grupami - może zyska przyjaźnie na całe życie
- Zobaczy, jak podczas programowania wykorzystać wiedzę zdobytą na języku polskim, historii, biologii i innych przedmiotach, bo wykorzystanie matematyki i fizyki jest oczywiste :).
- Twoje dziecko osobiście przyczyni się do stworzenia nowej rzeczywistości w branży IT.
- W przyszłości dziecko podziękuje Ci, że zaczęło się uczyć prawdziwego programowania już w wieku 11 lat, czyli aż dwa lata wcześniej niż sam Bill Gates.
- Twoje dziecko doceni kiedyś, że dzięki Twojej inwestycji w jego przyszłość, wyprzedziło swoich rówieśników w programowaniu o kilka lub kilkanaście lat.
- W przyszłości pracodawcy będą zabiegali o zatrudnienie Twojego dziecka lub w pierwszej kolejności wybiorą jego CV ze sterty innych kandydatur!
Zapewniamy profesjonalne i bezpieczne dla zdrowia środowisko pracy
- Twoje dziecko pracuje na regulowanym ergonomicznym fotelu i nie niszczy kręgosłupa.
- Pracuje przy dużym monitorze 22", dzięki temu nie niszczy swojego wzroku.
- Pracujemy z włączonymi filtrami światła niebieskiego, aby nie męczyć wzroku.
- Duża pełnowymiarowa klawiatura i mysz, pozwala wygodniej i szybciej pisać.
Zajęcia oparte na profesjonalnej wiedzy i 25+ lat doświadczenia
- Profesjonalna wiedza podana w formie stosownej do wieku dziecka.
- Twoje dziecko od razu przez praktykę uczy się tego samego co dorośli.
- Uczy się kreatywnego, zgodnego z zasadami rozwiązywania problemów - jest to niemożliwe do osiągnięcia w świecie gier!
- Od 1 sekundy zajęć dokładnie od zera budujemy prawdziwą firmę i aplikację.
- Uczymy angielskiego:) - całe środowisko pracy jest w języku angielskim.
Jak wygląda drużynowy kurs programowania dla dzieci?
- Kurs prowadzimy wyłącznie stacjonarnie, aby Twoje dziecko nawiązywało przyjaźnie z rówieśnikami o podobnych pasjach i uczyło się pracy zespołowej.
- Pomagamy w utrzymaniu koncentracji i uwagi na zajęciach.
- Spotykamy się raz w tygodniu, z wyłączeniem świąt i dni wolnych od pracy.
- Zajęcia trwają 2h zegarowe z przerwą na zdrowe przekąski.
- Grupy zajęciowe w KidsPRO liczą od 8 do 11 uczniów.
Jak nauczymy Twoje dziecko?
-
Nauka DNA rzeczywistości
Pierwszy rok zajęć polega na nauce czytania rzeczywistości, świata przyrody, biologii, geografii, j. polskiego, a nawet historii - programista i przedsiębiorca XXI w koniecznie musi płynnie poruszać się w czasie i przestrzeni:)
Pierwsze dwa miesiące zajęć są bez komputerów, z ciekawymi i nieoczywistymi ćwiczeniami:), gdzie mamy czas się wyciszyć, zatrzymać, by odkryć działanie tworzonej przez nas firmy.
Następnie odbijamy rzeczywistość naszej firmy w kodzie aplikacji - tu zaczyna się "Trudne! Ale fajne!", jak to powiedziała jedna z uczennic:)
-
Przerwa wakacyjna
W czasie przerwy organizujemy (nieobowiązkowe) letnie półkolonie/obozy, gdzie integrujemy się z całą pierwszą ligą:).
Celem półkolonii jest spędzenie czasu razem, poznanie innych zespołów. Wartością są dzieci, a nie wyjątkowość miejsca, czy atrakcje.
Wyjątkowość i niepowtarzalność to właśnie nasi uczniowie:)
-
Nauka DNA współpracy
Na drugim roku kontynuujemy odkrywanie rzeczywistości oraz dalej odbijamy ją w kodzie naszych aplikacji.
Tym razem przechodzimy od tego co widoczne (UX/UI) do tego co skryte przed okiem zwykłego śmiertelnika;).
To teraz obdbijamy procesy naszej firmy w niewidzialnych głębinach oceanu naszej aplikacji:). Od tej wyprawy zależy, czy bohater Adama Mickiewicza będzie mógł bezpiecznie "wypłynąć na suchego przestwór ocenu":)
-
Przerwa wakacyjna
W czasie przerwy organizujemy (nieobowiązkowe) letnie półkolonie/obozy, gdzie integrujemy się z całą pierwszą ligą:).
Celem półkolonii jest spędzenie czasu razem, poznanie innych zespołów. Wartością są dzieci, a nie wyjątkowość miejsca, czy atrakcje.
Wyjątkowość i niepowtarzalność to właśnie nasi uczniowie:)
-
Nauka DNA współpracy międzyzespołowej
Tutaj poprzeczkę podnosimy jeszcze wyżej:), ponieważ próbujemy uniknąć błędu, który kosztował NASA 327 mln $. Błąd polegał na użyciu różnych jednostek odległości (mile, i km) w projekcie, który doprowadził do rozbicia sondy.
Wspólnie z całą ligą w różnych miejscach budujemy różne elementy naszej aplikacji, by na końcu zgodnie połączyć je w całość.
Odkrywamy potęgę wspólnego języka rzeczywistości, która jest stała i niezmienna w każdym miejscu, nawet w innej dzielnicy, mieście, czy kraju.
A to wszystko dopiero początek:), bo na dalsze lata mamy koncepceje zajęć z profesjonalnego użycia sztucznej inteligencji, elektroniki, robotyki, itp :)
Zapraszamy do obejrzenia naszej rozmowy na temat prawdziwej informatyki
Jeśli chcesz posłuchać więcej o wiedzy i idei jaka stoi za zajęciami (chociaż to tylko szkic) i jakie moce zyska Twoje dziecko, to zaparz sobie kawę☕🥛, wygodnie usiądź i włacz 🎥 naszą rozmowę z Anią z kanału Radosny Kwadrat.
Przykładowy plan zajęć z pierwszego roku
Nim przejdziemy do tworzenia kodu aplikacji, musimy zrozumieć jak działa firma przez nas tworzona.
-
Zajęcia teatralne
Zanim rozpoczniemy tworzenie kodu dla restauracji, odkrywamy jak działa restauracja.
-
Zapisujemy dialogi
Następnie używamy j. polskiego, aby zapisać i ułożyć dialogi pomiędzy klientem a kelnerem.
-
Odkrywamy DNA informacji
Ponownie używając wiedzy z j. polskiego, zapisanych dialogów wyciągamy esencję komunikacji.
-
Projektujemy interfejs
Czas przejść ze świata j. polskiego do świata plastyki i namalować nasze dialogi na kartce.
-
Kodujemy interfejs
Gdy namalowaliśmy szkice ekranów, możemy je przetłumaczyć na język opisu interfejsów.
-
Testujemy
Później nurkujemy w kod:) i tworzymy różne aplikacje i sprawdzamy, czy działają.
-
Świętujemy wdrożenie
Na koniec wdrażamy na produkcje i rodzice mogą zamówić pyszną kawę w naszej restauracji KidsPRO Cafe:)
FAQ
Masz pytania? Sprawdź poniższe odpowiedzi lub zadzwoń: 22 102 17 59
W szkole dziecko ma informatykę, po co mu Wasze zajęcia?
Niestety lekcja informatyki w szkole jest trochę zapychaczem - uczy się na niej painta, worda, czasem scratcha, ale zdobyta wiedza i umiejętności, są mało przydatne.
Potęga informatyki tkwi w tym, że uczy obserwować rzeczywistość i wyciągać z niej wnioski. Jest spoiwem fizyki, chemii, j. polskiego, geografii, a nawet historii, czy nauk społecznych.
Nie nauczymy się informatyki w Minecraft, Scratch, Roblox, Wordzie, Paincie, bo żeby odkryć świat informatyki, trzeba wyjść do świata rzeczywistego.
Niestety współczesny system szkolny uczy dzieci w rozłącznych bańkach przedmiotów, dlatego zajęcia KidsPRO są doskonałym spoiwem dla wiedzy szkolnej, ponieważ pokazują jak przy budowie firmy i aplikacji przydaje się wiedza z różnych, często mało szanowanych przedmiotów.
W internecie jest dużo darmowych kursów, są też kursy w grach, po co Wasz kurs?
Dzisiaj nie ma problemu z dostępem do informacji, do wiedzy, problem jest z połączeniem tej wiedzy w spójną całość, spójny opis rzeczywistości.
Można nauczyć się pisać kod, ale to nic nie da. Gdy sami spróbujemy coś stworzyć to powstanie mnóstwo pytań, na których kurs w internecie, czy tym bardziej w grach, nie odpowie. Nie będziemy wiedzieli jak ułożyć projekt, dlaczego to jest tak, a nie inaczej.
Tak podana wiedza jest szczątkowa i praktycznie nie da się uzupełnić tych braków mając dostęp do internetu, A.I., czy wiedzy szkolnej.
Mamy dziesiątki książek, szkoleń na YT, płatnych specjalistycznych kursów, uczących konkretnego języka jak np: HTML, Python, JavaScript, C#, Java, ale trudno znaleźć spójność, ponieważ wiele rzeczy prawdziwych w jednym miejscu jest sprzeczne z drugim.
Nasze zajęcia są właśnie wypełnieniem tych luk, uporządkowaniem i poukładaniem w całość wiedzy szkolnej i zbudowanie spójnego opisu rzeczywistości.
Dokładnie krok po kroku pokazujemy jak i dlaczego tak powstaje firma i aplikacja, że to wszystko nie jest losowe, przypadkowe, ale jest konsekwencją odkryć, że właśnie tak to trzeba zrobić, bo takie rozwiązanie jest najlepsze.
Dlaczego gry niszczą w dzieciach kreatywność?
Ponieważ kreatywność to znajomość praw rzeczywistości poznanych na biologii, chemii, fizyce, j. polskim i zgodne ich łączenie w celu stworzenia, "czegoś z niczego".
W grze, całą wiedzę z trudem zdobywaną w szkole, musimy schować do szuflady i zacząć działać zgodnie z zasadami gry. Zasady gry często są sprzeczne z zasadami rzeczywistości np: można budować "kreatywne" domy w Minecraft, które są całkowicie sprzeczne z prawami grawitacji.
Dziecko po wielu godzinach spędzonych w świecie gry przestaje rozumieć rzeczywistość, a dodatkowo staje się ona coraz bardziej "trudna", bo zupełnie inaczej wykonuje się tricki na deskorolce w rzeczywistości, a inaczej w grze.
Dlaczego świat gier nie nadaje się do nauki programowania?
Ponieważ wchodząc do świata gry musimy odłożyć naszą wiedzę, zasady, wszystko czego się nauczyliśmy w szkole. W grze obowiązują całkowicie inne prawa, zasady, można np: skakać z wysoka, budować konstrukcje sprzeczne z prawami grawitacji itp.
A programowanie to sztuka odkrywania praw natury i odbijania ich w kodzie. Programista musi rozumieć otaczającą rzeczywistość i tworzyć kod spójny z jej zasadami.
Wspólna rzeczywistość ułatwia też
komunikacje w zespole, ponieważ każdy może samemu badać rzeczywistość, bo ma ją na wyciągnięcie ręki.
W świecie gry nie jest tak prosto, trzeba się spytać autora albo zgadywać co miał na myśli.
Dlaczego Minecraft uzależnia?
Minecraft, bazuje na dostarczaniu nieskończonej ilości (prostych) zadań do wykonania. Sprawia, że jest "nienudno", cały czas da się coś robić, a każde wykonanie zadania, w kolorowym i szalonym świecie gry, powoduje wydzielenie się dopaminy, hormonu nagrody.
Materiał obrazujący zjawisko można znaleźć pod adresem (ARTE.TV). W materiale omawiana jest gra Candy Crush, ale mechanizm prowadzący do uzależnienia jest dokładnie taki sam jak w Minecraft i bazuje na teorii Gestalt
Raport o wpływie gier przygotował serwis Clutch i według tego raportu na pierwszym miejscu uzależniających gier jest właśnie Minecraft.
Więcej można znaleźć w artykule w gazecie Komputer świat.
W jakich miastach działamy?
Zajęcia prowadzimy w Warszawie i okolicach, ale prowadzimy też zajęcia dojazdowe w dowolnym mieście - jeśli będą chętni.
Dla dzieci w jakim wieku są zajęcia?
Obecnie zajęcia prowadzimy dla dzieci 11+, ale na zajęciach mamy też 10 latków.
Na pierwszym roku duża cześć zajęć odbywa się offline, bez komputerów. Dalsze zajęcia są dostosowane tempem, trudnością oraz ilością materiału do młodego odbiorcy.
Dlaczego uczycie tylko stacjonarnie?
Ponieważ tylko tak dzieci mogą się uczyć, tylko dzięki zanurzeniu w tą samą rzeczywistość mogą ją poznawać, odkrywać różne perspektywy i uczyć się zgodnego rozwiązywania konfliktów - bo zawsze szukamy tego co jest bliższe rzeczywistości, a nie tego co ktoś uważa.
Praca we wspólnej rzeczywistości ułatwia komunikacje oraz rozumienie o czym są zajęcia.
Wspólna rzeczywistość inspiruje do wyrażania swoich obserwacji. Także pozwala odkryć, że nawet nauczyciel musi się podporządkować rzeczywistości:) i gdy się przejęzyczy i powie "czerwony kubek" to uczeń musi ten błąd, halucynacje, niezgodność z rzeczywistością skorygować i wskazać, że kubek jest różowy.
Wyrabia to nawyk poprawiania błędów i trzymania spójności z rzeczywistością, co jest ważne w matematyce, języku polskim, ale tak samo w programowaniu, inżynierii, czy firmie.
Dlaczego nauka zdalna jest nieskuteczna?
Proszę powiedzieć, którą ręką została napisana litera "l", czy użyty był caps lock, czy wciśnięto klawisz fizyczny palcem, a może długopisem, a może skorzystano z klawiatury ekranowej? Cyfryzacja powoduje bezpowrotną stratę danych, których nie da się odtworzyć. Każdy z nas jest redukowany do kilkunastu klawiszy i kilku ruchów myszą.
Bez kontaktu z tą samą rzeczywistością nie da się na bazie tekstu stwierdzić, jakiego koloru obuwie nosi nauczyciel albo jaka była pogoda - a wbrew pozorom są to istotne elementy ważne by były takie same dla wszystkich uczestników.
Erica Evansa w książce "Domain Driven Design", wskazuje, że najważniejsze jest żebyśmy wszyscy nauczyli się mówić jednym językiem, a tym wspólnym językiem jest właśnie rzeczywistość i jej prawa.
W świecie cyfrowym bardzo trudno odtworzyć kontekst i jednoznacznie się porozumieć, znaleźć wspólny język. Szczególnie dzieci, które dopiero poznają świat. Dlatego konieczna jest wspólna rzeczywistość, wspólna interakcja w grupie, nauka słuchania i patrzenia na różne perspektywy.
Czy dziecko będzie sie nudzić?
Na zajęciach wykonujemy różne aktywności, ćwiczenia, zgadywanki, odgrywamy sztuki teatralne, malujemy interfejs użytkownika. Na zajęciach jest dużo interaktywnych i nieoczywistych materiałów.
Każde zajecia to mała wyprawa, która zaczyna się i kończy małym sukcesem, by dzieci miały satysfakcję, że udało im się wykonać zadanie.
Jakich schematów uczą gry?
Gry zamykają w niewidzialną bańkę empiryzmu, świata w którym nic nie wiemy, a wszystko "jak w ciuciubabce" po omacku zgadujemy. Nasza wiedza o świecie jest nieprzydatna, musimy ją odłożyć, bo mechanika gry jest inna... inaczej buduje się dom w Minecraft, czy Roblox, a inaczej w rzeczywistości.
W grze obowiązują schematy i odmienne zasady. Problem można rozwiązać tylko w konkretny sposób. Np: gdy skończą sie fundusze to możemy, kogoś napaść, albo obniżyć jakość, albo wczytać grę na wcześniejszym etapie... możemy zrobić tylko to co przewidział autor schematu gry.
W rzeczywistości mamy nieograniczone możliwości. Gdy skończą się nam fundusze, możemy poczekać, możemy poszukać inwestora, możemy zmniejszyć zakres prac, zachowując jakość. Można powiedzieć, że mammy wiele możliwości.
Gdy w jednym miejscu zgubiliśmy się, możemy poszukać rozwiazania w innej dziedzinie. Gdy na chemii nie znajdziemy odpowiedzi, to sprawdźmy w fizyce, a może na j. polskimg , bo rzeczywistość jest spójna. Pracując w rzeczywistości zdobyta wiedza pozostanie z nami na stałe i będzie przydatna w całym życiu.
Jakich złych nawyków uczą gry?
Ponieważ gry są odłączone od rzeczywistości i mają odmienne zasady jak np: możliwość skakania z wysoka, wczytywanie "saveów" po zginięciu, to wyrabiają skłonność to ryzykownych zachowań... spróbuję i zobaczę co się stanie.
Gry też opierają się na prostej mechanice, gdzie rozwiązujemy problemy lokalnie i nie myślimy o ich konsekwencjach w dalszej perspektywie, wszystko sie dzieje ewolucyjnie. Gra jest tak skonstruowana, że zawsze da się ją przejść.
W rzeczywistości błędy popełnione wcześniej wpływają na całą przyszłość. Dokładnie tak samo jest w programowaniu, firmie i życiu jeśli popełnimy błąd (czyli nie będziemy zgodni z rzeczywistością) w trakcie fazy projektowania, to będzie on miał wpływ na dalsze etapy.
Jakie zalety ma nauka offline, bez internetu i bez gier?
Dziecko dostaje ciszę i spokój, tak niezbędną i konieczną do myślenia analitycznego. Może też odpocząć, odetchnąć od bodźców zewnętrznych, zwolnić, posłuchać, popatrzeć.
W grze dziecko działa mechanicznie, reakcyjnie, cały czas na najwyższych obrotach, zgodnie z mechaniką gry. Celem gry jest zawsze rozrywka i przyjemność, wciagnięcie gracza na długie godziny.
Gra męczy umysł, przebodźcowuje, tymczasem ciało chce biegać, bo ma energię. Powoduje to w młodym człowieku trudne do opanowania rozdarcie - tak jak nam się czasem zdarza wypić za dużo kawy:).
Nasze lokalizacje i terminy zajęć?
Zajęcia odbywają się tylko stacjonarnie, aby Twoje dziecko nawiązywało przyjaźnie z rówieśnikami o podobnych pasjach, a nie było jedynie ikonką w komunikatorze!
Zobacz harmonogram zajęć i lokalizacje
Cennik zajęć
Mnogość wyboru wcale nie gwarantuje nam tego, że dokonamy najlepszego :) - zwiększa ryzyko błędu i pomyłki.
Można to łatwo sprawdzić:), proszę pójść do dyskontu i spróbować kupić prawdziwy chleb - taki bez przemysłowych "dodatków".
Dlatego w KidsPro masz prosty wybór i zawsze dostajesz najlepszą opcję gwarantującą efekty.
Uwaga! Mamy bardzo ograniczoną ilość miejsc, dlatego lepiej bezpiecznie zarezerwować miejsce (można w dowolnym momencie zrezygnować), niż czekać kolejny rok na nabór:)
Mistrz programowania
Optimal
95 zł lekcja (120 min)
380 zł mc
- Tylko 47.5 zł za h
- 100% praktyki, ZERO gier
- Cisza i spokój, czas offline
- Zdrowe ergonomiczne krzesła, duży monitor 22"
- 7-8 osób
- Przyjazna i prosta umowa
- Grupa wiekowa 11+ i 15+
- Płatność w 10 ratach
- 30 dni gwarancji satysfakcji
- Zdrowy poczęstunek
- 1 raz w tygodniu
- 2 semestry
Mistrz programowania
Comfort
110 zł lekcja (120 min)
440 zł mc
- Tylko 55 zł za h
- 100% praktyki, ZERO gier
- Cisza i spokój, czas offline
- Zdrowe ergonomiczne krzesła, duży monitor 22"
- 5-6 osób
- Przyjazna i prosta umowa
- Grupa wiekowa 11+ i 15+
- Płatność w 10 ratach
- 30 dni gwarancji satysfakcji
- Zdrowy poczęstunek
- 1 raz w tygodniu
- 2 semestry