100% gwarancji wyniku - pracujemy jak dorośli

Zamień nieskuteczną naukę w grach Minecraft, Roblox, na prawdziwe umiejętności!

Twoje dziecko osiągnie lepsze wyniki w szkole, poprawi koncentracje i nauczy się praktycznie wykorzystywać wiedzę szkolną tworząc prawdziwą firmy i aplikacje do jej obsługi.

Twoje dziecko, zdobędzie pewne i sprawdzone umiejętności, poparte 25+ latami doświadczenia - będzie działać jak najlepsi na rynku.

Wybieram zajęcia, które dają efekty25+ lat praktyki, 100% wiedzy
  • Utrwalamy i łączymy wiedzę z wielu przedmiotów
  • Uczymy przez praktykę, dobrze się bawiąc
  • Uczymy myślenia, organizacji, pracy zespołowej
Razem wyciągniemy młodzież ze świata writualnego

Dlaczego Minecraft i Roblox cieszą się tak dużą popularnością?

Marcin Zieliński

Obecnie duża część zajęć z programowania dla dzieci odbywa się w grach, które budzą ogromne zainteresowanie zarówno dzieci, jak i rodziców.

Dzieci z uśmiechem biegną na zajęcia i z radością z nich wracają — potwierdzają to opinie rodziców, czy wypowiedzi influencerów na Instagramie. Ale co kryje się za tą popularnością?

Czy to efekt jakości zdobywanej wiedzy? Czy może skuteczne wykorzystanie najnowszych odkryć w dziedzinie psychologii?

Psychologia gier: połączenie Gestalt i supernormalnych bodźców

Twoje dziecko programuje od dawna

Mechanizm sukcesu gry Minecraft to połączenie psychologii Gestalt oraz Supernormal Stimulus odkrytego przez biologa Nikolasa Tinbergena.

Psychologia Gestalt

Na początku XX w badacze (min. Christian von Ehrenfels) odkryli, że po wykonaniu zadania w mózgu wydziela się dopamina, czyli hormon nagrody, nagradzający wysiłek i trud włożony w zadanie i zachęcający nas do dalszych działań.

Supernormalne bodźce

W latach 70 XXw duński ornitolog i noblista Nikolaas Tinberge, przeprowadził eksperyment na ptakach, w którym wykazał, że jeśli stworzymy sztuczne jajo, podobne do prawdziwego, ale z podbitymi walorami jak wielkość, "nasycenie" kolorów, to ptak zacznie wysiadywać to sztuczne jajo, a rzeczywiste porzuci.

Psychologia Gestalt - w Minecraft

Psychologia gestalt w grze

Bazując na odkryciach psychologów, twórcy gier nauczyli się wykorzystywać mechanizm gestalt do przyciągania graczy, dostarczając wirtualnych misji, których ukończenie skutkuje uwolnieniem dopaminy - przez co gracz czuje się "szczęśliwy".

Początkowo w grach proponowane zadania były trudne, ale z biegiem czasu zaobserwowano, że lepszy efekt "uzależnienia" osiąga się, zastępując trudne zadania, dużą ilością prostych, które powodują częstsze wydzielenie dopaminy.

Właśnie to zjawisko zaobserowali badacze analizujący raport serwisu Cluth, pokazujący, że Minecraft ma największy odsetek osób uzależnionych.

W grze (Minecraft) nie uświadczymy cut-scenek czy momentów zmuszających do bezproduktywnego czekania. W tego typu świecie zawsze jest coś do zrobienia – możemy w każdej chwili przynosić do bazy surowce, oswajać zwierzęta czy zwiedzać okolice.
Konrad Kasprzycki - morele.net

Supernormalne bodźce - w Minecraft

Supernormalne bodźce w grze Minecraft

Dzięki tym odkryciom, twórcy gry starają się stworzyć świat podobny do rzeczywistego, ale czynią go bardziej kolorowym, jaskrawym, baśniowym, sprawiającym wrażenie nieograniczonego i bez żadnych granic (Minecraft - tryb kreatywny).

Jednak nie tylko twórcy gier wykorzystują ten mechanizm, wtórują im producenci chipsów, fast foodów, opakowań reklamowych, a nawet telefonów komórkowych, które robią zdjęcia bardziej atrakcyjne, niż fotografowana rzeczywistość.

Przebywanie dziecka w kolorowym, błyszczącym świecie gry, przez wiele godzin, sprawia, że świat rzeczywisty z biegiem czasu blaknie i gaśnie, staje się nudny i mniej atrakcyjny.

Czy nie jest to przyczyną dzisiejszej niskiej i alarmującej kondycji psychicznej młodego pokolenia?

Czy już widzisz na czym polega sukces zajęć dla dzieci w Minecraft?

Sztuczny świat gier

Opinie zadowolonych dzieci, influencerów, czy rodziców, obserwujących jak ich pociechy z rumieńcem na twarzy pędzą na kolejne lekcje programowania Minecrafta, a po zajęciach nie chcą wychodzić z sali, nie są związane ze zdobytą wiedzą , odkrytą pasją, a mocnym zastrzykiem dopaminy i doświadczeniem ponadnormalnych bodźców .

Dzieci cieszą się, że grały, a przy okazji nauczyły się programowania, jednak z biegiem czasu odkrywają, że wiedza zdobyta na tego typu zajęciach jest przydatna jedynie w danej grze, a po za jej ramami jest bezużyteczna.

Potwierdza to jeden z naszych uczniów:

Przez kilka lat wcześniej tworzyłem skrypty w Minecrafcie, ale to co robimy tutaj z Panem na zajęciach, kompletnie tego nie przypomina.
Hubert (13 lat) - Opening Team Wilanów

Wybierz zajęcia, które dają efekty

Twoje dziecko będzie będzie Ci wdzieczne

Tak jak technikami budowy budy dla psa, nie da się zbudować drapacza chmur, tak samo, technikami poznanymi na zajęciach z Minecrafta nie da się zbudować żadnej rzeczywistej aplikacji.

Żadne dziecko, po kursie programowania w świecie gier Minecraft, Roblox, nie będzie w stanie stworzyć prawdziwej aplikacji podobnej do tej, jaką z dziećmi wspólnie wykonujemy na zajęciach KidsPRO.

Granie i programowanie, to dwie całkowicie różne aktywności - chociaż pokazywane jako dające te same efekty.
Marcin Zielinski - autor zajęć, projektant i programista z ponad 25+ letnim doświadczeniem

Wybieram zajęcia, które dają efekty

Zobacz materiały źródłowe na YouTube

Niestety materiałów w języku polskim brakuje w internecie, ale możesz obejrzeć materiały w innnych językach z napisami polskimi.

Jakie pozytywne zmiany przynoszą zajęcia z prawdziwego programowania?

Wyciszenie

Praca offline, w ciszy, bez gier i internetu i wszelkich dodatkowych bodźców pozwala dziecku odpocząć i skupić się na nauce.

  • Lepsza koncentracja
  • Spokojny czas offline
  • Myślenie koncepcyjne

Bez schematów

Świat wirtualny jest pełny ograniczeń, schematów. Często łamie zasady, zmuszając gracza do wykonywania zadań, które w rzeczywistośći są szkodliwe, a nawet złe.

  • Kreatywność
  • Łączenie wiedzy z wielu przedmiotów
  • Lepsze rozumienie świata

Współpraca

Zamiast konkurencji, hejtu, proponujemy łączenie talentów i pasji, w jednym celu. Dzięki temu możemy kreatywnie tworzyć, zamiast niszczyć konkurentów.

  • Prawdzwie przyjaźnie
  • Rozwój indywidualnych talentów
  • Odkrywanie wielu perspektyw

Jaką wiedzę przekażemy Twojemu dziecku?

Na naszych zajęciach przekazujemy 100% wiedzy (nie 40%, 70%, czy 90%), bo naszym celem jest uwolnienie całego potencjału naszych uczniów.

Co odróżnia ludzi wybitnych od całej reszty? Praktyka. Konkretnie w wymiarze około 10 tys. godzin!
Malcolm Gladwell - autor 5 bestsellerów z listy „New York Timesa”
Odkrywanie DNA w klockach

Obejrzyj rozmowę na temat prawdziwej informatyki

Jeśli chcesz posłuchać więcej o wiedzy i idei jaka stoi za zajęciami i jakie moce zyska Twoje dziecko, to zaparz sobie kawę☕🥛 i obejrzyj🎥 naszą rozmowę z Anią z kanału Radosny Kwadrat.

FAQ

Masz pytania? Sprawdź poniższe odpowiedzi lub zadzwoń: 22 102 17 59

W szkole dziecko ma informatykę, po co mu Wasze zajęcia?

Niestety lekcja informatyki w szkole jest trochę zapychaczem - uczy się na niej painta, worda, czasem scratcha, ale zdobyta wiedza i umiejętności, są mało przydatne.

Potęga informatyki tkwi w tym, że uczy obserwować rzeczywistość i wyciągać z niej wnioski. Jest spoiwem fizyki, chemii, j. polskiego, geografii, a nawet historii, czy nauk społecznych.

Nie nauczymy się informatyki w Minecraft, Scratch, Roblox, Wordzie, Paincie, bo żeby odkryć świat informatyki, trzeba wyjść do świata rzeczywistego.

Niestety współczesny system szkolny uczy dzieci w rozłącznych bańkach przedmiotów, dlatego zajęcia KidsPRO są doskonałym spoiwem dla wiedzy szkolnej, ponieważ pokazują jak przy budowie firmy i aplikacji przydaje się wiedza z różnych, często mało szanowanych przedmiotów.

W internecie jest dużo darmowych kursów, są też kursy w grach, po co Wasz kurs?

Dzisiaj nie ma problemu z dostępem do informacji, do wiedzy, problem jest z połączeniem tej wiedzy w spójną całość, spójny opis rzeczywistości.

Można nauczyć się pisać kod, ale to nic nie da. Gdy sami spróbujemy coś stworzyć to powstanie mnóstwo pytań, na których kurs w internecie, czy tym bardziej w grach, nie odpowie. Nie będziemy wiedzieli jak ułożyć projekt, dlaczego to jest tak, a nie inaczej.

Tak podana wiedza jest szczątkowa i praktycznie nie da się uzupełnić tych braków mając nawet dostęp do internetu, A.I., czy wiedzy szkolnej.

Mamy dziesiątki książek, szkoleń na YT, płatnych specjalistycznych kursów, uczących konkretnego języka jak np: HTML, Python, JavaScript, C#, Java, ale trudno znaleźć w nich odpowiedzi na pytania: jak nazwać projekt, który wybrać, jak odkryć ten porządek, hierarchię i wiele innych.

Nasze zajęcia są właśnie wypełnieniem tych luk, uporządkowaniem i poukładaniem w całość wiedzy szkolnej i zbudowanie spójnego opisu rzeczywistości.

Dokładnie krok po kroku pokazujemy jak i dlaczego tak powstaje firma i aplikacja, że to wszystko nie jest losowe, przypadkowe, ale jest konsekwencją odkryć, że właśnie tak to trzeba zrobić, bo takie rozwiązanie jest najlepsze.

Dlaczego gry przeszkadzają dzieciom rozwijać kreatywność?

Ponieważ kreatywność to znajomość praw rzeczywistości poznanych na biologii, chemii, fizyce, j. polskim i zgodne ich łączenie w celu stworzenia, "czegoś z niczego".

W grze, całą wiedzę z trudem zdobywaną w szkole, musimy schować do szuflady i zacząć działać zgodnie z zasadami gry. Zasady gry często są sprzeczne z zasadami rzeczywistości np: można budować "kreatywne" domy w Minecraft, które są całkowicie sprzeczne z prawami grawitacji.

Dziecko po wielu godzinach spędzonych w świecie gry przestaje rozumieć rzeczywistość, a dodatkowo staje się ona coraz bardziej "trudna", bo zupełnie inaczej wykonuje się tricki na deskorolce w rzeczywistości, a inaczej w grze.

Dlaczego Minecraft uzależnia?

Minecraft, bazuje na dostarczaniu nieskończonej ilości (prostych) zadań do wykonania. Sprawia, że jest "nienudno", cały czas da się coś robić, a każde wykonanie zadania, w kolorowym i szalonym świecie gry, powoduje wydzielenie się dopaminy, hormonu nagrody.

Materiał obrazujący zjawisko można znaleźć pod adresem (ARTE.TV). W materiale omawiana jest gra Candy Crush, ale mechanizm prowadzący do uzależnienia jest dokładnie taki sam jak w Minecraft i bazuje na teorii Gestalt

Raport o wpływie gier przygotował serwis Clutch i według tego raportu na pierwszym miejscu uzależniających gier jest właśnie Minecraft.
Więcej można znaleźć w artykule w gazecie Komputer świat.

W jakich miastach działamy?

Zajęcia prowadzimy w Warszawie i okolicach, ale prowadzimy też zajęcia dojazdowe w dowolnym mieście - jeśli będą chętni.

Dla dzieci w jakim wieku są zajęcia?

Obecnie zajęcia prowadzimy dla dzieci 11+, ale na zajęciach mamy też 10 latków.

Na pierwszym roku duża cześć zajęć odbywa się offline, bez komputerów. Dalsze zajęcia są dostosowane tempem, trudnością oraz ilością materiału do młodego odbiorcy.

Dlaczego uczycie tylko stacjonarnie?

Ponieważ tylko tak dzieci mogą się uczyć, tylko dzięki zanurzeniu w tą samą rzeczywistość mogą ją poznawać, odkrywać różne perspektywy i uczyć się zgodnego rozwiązywania konfliktów - bo zawsze szukamy tego co jest bliższe rzeczywistości, a nie tego co ktoś uważa.

Praca we wspólnej rzeczywistości ułatwia komunikacje oraz rozumienie o czym są zajęcia.

Wspólna rzeczywistość inspiruje do wyrażania swoich obserwacji. Także pozwala odkryć, że nawet nauczyciel musi się podporządkować rzeczywistości:) i gdy się przejęzyczy i powie "czerwony kubek" to uczeń musi ten błąd, halucynacje, niezgodność z rzeczywistością skorygować i wskazać, że kubek jest różowy.

Wyrabia to nawyk poprawiania błędów i trzymania spójności z rzeczywistością, co jest ważne w matematyce, języku polskim, ale tak samo w programowaniu, inżynierii, czy firmie.

Dlaczego nauka zdalna jest nieskuteczna?

Proszę powiedzieć, którą ręką została napisana litera "l", czy użyty był caps lock, czy wciśnięto klawisz fizyczny palcem, a może długopisem, a może skorzystano z klawiatury ekranowej? Cyfryzacja powoduje bezpowrotną stratę danych, których nie da się odtworzyć. Każdy z nas jest redukowany do kilkunastu klawiszy i kilku ruchów myszą.

Bez kontaktu z tą samą rzeczywistością nie da się na bazie tekstu stwierdzić, jakiego koloru obuwie nosi nauczyciel albo jaka była pogoda - a wbrew pozorom są to istotne elementy ważne by były takie same dla wszystkich uczestników.

Erica Evansa w książce "Domain Driven Design", wskazuje, że najważniejsze jest żebyśmy wszyscy nauczyli się mówić jednym językiem, a tym wspólnym językiem jest właśnie rzeczywistość i jej prawa.

W świecie cyfrowym bardzo trudno odtworzyć kontekst i jednoznacznie się porozumieć, znaleźć wspólny język. Szczególnie dzieci, które dopiero poznają świat. Dlatego konieczna jest wspólna rzeczywistość, wspólna interakcja w grupie, nauka słuchania i patrzenia na różne perspektywy.


Już dzisiaj daj Twojemu dziecku lepszą przyszłość!

Mamy bardzo ograniczoną ilość miejsc, dlatego nie czekaj, już dzisiaj zarezerwuj miejsce Twojego dziecka w pierwszej lidze programistów (zawsze możesz w dowolnym momencie zrezygnować). Już nie możemy się doczekać, aż Twoje dziecko dołączy do naszego zespołu i razem z nami rozwinie skrzydła:).

Twoje dziecko będzie Ci bardzo wdzięczne!

Wybieram zajęcia, które dają efekty

PS. Zapisując dziecko na zajęcia KidsPRO, masz pewność, że od pierwszej sekundy będzie ono tworzyć w 100% prawdziwą firmę i aplikacje do jej obsługi, jak najlepsi programiści na świecie.


Zobacz też

Czego oczekujesz od tego typu zajęć?




Co jest przeszkodą w rezerwacji?








Zostaw do siebie kontakt

Może wspólnie uda się znaleźć jakieś rozwiązanie:)